در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

پایان کار

مصالح ساختمانی جدید و مدرن

سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹ مقالات
  • تصویر شماره مصالح ساختمانی جدید و مدرن
  • تصویر شماره مصالح ساختمانی جدید و مدرن
  • تصویر شماره مصالح ساختمانی جدید و مدرن

مصالح مدرن ساختمانی

پیشرفت تکنولوژی باعث به روز شدن و جدیدتر شدن مصالح ساختمانی نیز شده است.

هر کدام از مصالح ساختمانی ویژگی های مخصوص خود را دارند. در همه جوامع نیاز به مسکن یکی از نیازهای اساسی انسان به شمار می رود. پیشرفت تکنولوژی تاثیر بسیاری بر زندگی انسان داشته است و دیگر روش هایی که در گذشته در استفاده و تهیه مصالح مورد استفاده قرار میگرفت روبه منسوخ شدن رفته. این مصالح برای جلوگیری از به هدر رفتن زمان اجرا و جلوگیری از سنگینی سازه های به کار گرفته شده در ساختمان ها ،کاهش عمر مفید این مصالح و .... مطرح شده است. بعد از در نظر گرفتن تمامی علل نیاز به تولید مصالح ساختمانی که تمام این مشکلات را پوشش دهد افزایش پیدا کرد و موجب ساخت و تولید مصالح ساختمانی مدرن شد.

مزایای مصالح ساختمانی مدرن

استفاده از این نوع مصالح باعث کوتاه شدن زمان اتمام پروژه ، باعث کاهش هزینه و افزایش مقاومت سازه می شود.

لازم بذکر است که کیفیت در اجرا و ساخت گاها با گذشت زمان موجب تغییرات و اثرات منفی می گردد که با به کار گرفتن مصالح ساختمانی مدرن سازه را از این مشکل ها ساقط کرد.

مصالح ساختمانی سبک جدید

یکی از ویژگی های بارز و مهم مصالح ساختمانی جدید سبک بودن آن است که علت آن سهولت در حمل و نقل و اجرا می باشد.

مصالح ساختمانی که استفاده از آنها باعث کاهش کلی وزن ساختمان کمک محسوسی می کند و وزن آنها از نمونه های مشابه خود کمتر است.

از نمونه مصالح ساختمانی معروف می توان به چند نمونه اشاره کرد. لازم به ذکر است که بعضی از این مصالح در ایران به ندرت کاربرد دارند و کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

بلوک های سبک:

مواد تشکیل دهنده این بلوک ها سیمان، آب و دانه های مخصوصی است که به کار گرفته می شود. این بلوک ها مقاومت بالایی دارند و چگالی آنها 1700 کیلومتر بر متر مکعب تخمین زده شده است. همچنین این بلوک ها وزن کمی دارند و بسیار سبک هستند. 

این بلوک ها از دوام بالایی برخوردار هستند. این بلوک ها با محیط زیست سازگار هستند و استفاده از آنها بسیار با صرفه است و نحوه استفاده از آنها بسیار سریع و اسان است.

کاشی های نوین حرارتی:

این کاشی ها مقاومت بسیار بالایی دارند و علاوه بر آن از قابلیت حرارتی نیز برخوردار هستند. این کاشی ها از لعاب هایی بر خوردار هستند که باعث جاری شدن جریان الکتریسیته میشوند و همین امر باعث تولید گرما می شود. این کاشی  ها می توانند گرمایی مطبوع را در کف ساختمان تامین کنند. این تکنولوری می تواند جایگزینی برای سیستم گرمایش کف یا سقف باشد.

شیشه های نوین هوشمند:

این شیشه ها به تازگی وارد تولید انبوه شده است که قابلیت شفاف و مات شدن دارد. از این شیشه ها میتوان برای به نمایش د اوردن تصویر همانند ویدئو پروژکتور  نیز استفاده کرد. عمر این شیشه ها حدود 10 سال تخمین زده شده.      

                

 

  ثبت آگهی رایگان